nedelja, 30. avgust 2015

Poletni tabor PD Iskra Ljubljana v PUS Bavšica

Že tretje leto zapored so se člani društva srečali na poletnem planinskem taboru. Tokrat se je štiridnevni tabor odvijal v planinskem učnem središči Bavšica, kjer ima Mladinska komisija Planinske zveze Slovenije lep dom z vsemi obveznimi in neobveznimi dodatki za uspešno realizacijo tabora.
V četrtek zjutraj smo prispeli v dolino Bavšice in se razporedili v sobe, ki so poimenovane po okoliških vrhovih, ki jih vidimo skozi okna sobe: Briceljk, Špičica, Bavški Grintavec, Rombon… Po kosilu smo odšli na sprehod do trdnjave Kluže, kjer nam je član Društva 1313, Vladimir Lipovšek /Paolo Rossi pripovedoval o trdnjava in bojih v času 1. svetovne vojne. Utrdba je že v 15. stoletju preprečevala turške plenilne vpade. Prav tako v 18. stoletju avstrijska posadka brani trdnjavo pred vojsko generala Napoleona Bonaparta. V 19. stoletju trdnjava dobi današnjo podobo in odigra ključno obrambno vlogo na soški fronti. Organizirano vodenje nadaljujemo tudi do trdnjave Fort Hermann prav tako namenjena obrambi v času vojne.
Naslednje jutro sicer ni sijalo sonce, vendar nas, planince, to ni ustavilo, da se pod vodstvom Igorja Zlodeja, lokalnega vodnika, gorskega reševalca, letalca in prijatelja, podamo na zanimivo pot. Od B postaje Kaninskih žičnic smo se povzpeli do planine Krnica nato pa pot nadaljevali v treh skupinah, ena proti Veliki Črnelski špici, druga do sedla Prevala, tretji dobri dve uri hoda ter po malici povratek do planine Prevala, kjer smo z zanimanjem spremljali goste, ki so prišli uživati na Zipline Bovec. Vsaka skupina je uživala v izletu, rezime ture pa je razkril še večernega skritega gosta. Obiskal nas je Viki Grošelj, pedagog, pisatelj, alpinist in nas popeljal v svet alpinizma v gorovja Himalaje.

Novo jutri prinese sonce, ponovno se formirajo tri težavnostne skupine. Ena skupina se na vse zgodaj zjutraj opravi na Rombon, ki smo ga vse dni gledali iz Bavšice, druga skupina se odpravi na Svinjak in tretja na ogled obrambne utrdbe na Čelo, nato pa po atraktivni obsoški poti, čez viseče mostove do taborniškega prostora, kjer so snemali film Gremo mi po svoje z Jurijem Zrnecem. Popoldne smo za opremljene in željne novih znanj realizirali tudi obisk učne ferate v Bavšici. Po večerji so sledila večerna poročila, o katerih je poročala Bavšica tv24. Sledilo je večerno druženje ob glasbi in plesu. Igro iz življenja lokalnih prebivalcev in glasbo so nam predstavili člani Folklorne skupine Razor iz Tolmina.
Zadnji dan je bil namenjen obisku gore, ki je v Sloveniji na četrtem mestu po nadmorski višini – Mangart, 2679mnv. Formirali sta se dve skupina, ena, ki je šla po Slovenski smeri na vrh in druga, ki se je na vrh povzpela po Italijanski. Vsi smo uspešno osvojili vrh, ki nam sicer ni nudil lepih razgledov, kljub vsemu pa smo uživali vsi. Rezime ture in podelitev zahval, priznanj in čestitk pa klasično »Pri Aljažu« v Dovjem.Rezime pove, da je bil tabor uspešen in da se bomo v Bavšico še vračali, saj je ostalo še veliko neosvojenih vrhov in še marsikateri neodkrit kotiček zahodne Slovenije, kjer se skrivajo lepote naše domovine. Tabor pa je tudi dokaz, da zmoremo več in da zmoremo še bolje.